Ön Yargıdan Nasıl Kurtulunur?

Eğer;
“Önyargı yanılmaya götürür. Tüm insanların yalnız araç üstüne düşünüp sonucu düşünmediklerini görmek de çok acınasıdır. Bütün kişiler kendi işinin uyarınca düşünür, oysa alınyazımızı belirleyen etken uğraşı, anayurdun uygun seçimidir. İki olay öğretir insanlara özlerini: içgüdü bir de deneme. İnsanın büyüklüğü, yoksulluğunu bildiğinden dolayı, büyüktür. Bir ağaç yoksulluğunu bilmez. İnsan yıkılmış, çökmüş bir ev değil; bu yüzden duygusuz mutsuzluk yoktur. İnsan ancak "ben bilen, gören kişiyim" dediğinde mutsuzdur. İnsana büyüklük sağlayan düşüncedir.” diyorsan,

SENDEN ADAM OLUR.
 

Eğer;
“Ben değerimi gövdemle kapladığım yerde değil, düşüncelerimin düzeninde arayabilirim. Enginliği yüzünden kuşatıyor beni evren, yutuyor bir toz gibi, ben de düşüncelerimle kuşatıyorum onu. Bizim bütün önemimiz düşünceden dolayıdır. Bundan geliyor bizim kendimizi büyük görüşümüz. Bizi doldurmayan mekandan ya da zamandan değil.” diyorsan,
SENDEN ADAM OLUR.
 

Eğer;
“Ben elsiz, ayaksız, başsız bir insan düşünebilirim; ama düşüncesiz bir insan düşünemem. Düşünsem ancak bir taş ya da yırtıcı bir hayvan düşünürüm. İnsan, düşünmek için yaratılmış besbelli; onun bütün önemi, tüm kazancı budur, görevi de düşünmektir, kendi varlığına yaraşır nitelikte…” diyorsan,
SENDEN ADAM OLUR.
 

Eğer;
“Bilmez insan hangi yöntemle yeniden düzene gireceğini; yanılmış, ayrılmış gerçek yerinden, onu bir daha bulamayacak artık. Arar durur yerini dört bir yanda, yoğun bir karanlıkta, büsbütün tedirgin, büsbütün boşuna. Düşüncelerimi bir yere yazarken yanıldığımı anlarım. Düşüncem güçsüzlüğümü hatırlatır bana. Şu kısacık süreler içinde unuttuğumu, unuttuğum düşünceler gibi daha nicelerini öğretir bana. Benim de bütün direndiğim, yokluğumu öğrenmektir.” diyorsan,
SENDEN ADAM OLUR.
 

Senden Adam Olur Blog

 

 

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder